טיפוח

5 טיפים להיכנס לכושר

נכנסים לכושר

נכנסים לכושררוצות לשמור על מראה מטופח ולמנוע בעיות בריאותיות? כדאי שתקראו כמה טיפים מומלצים ותתחילו להיכנס לכושר:

1. מצאו תחביב ספורטיבי
לכל אחד ואחת מאיתנו יש תחביב ספורטיבי מועדף. הסוד הוא למצוא אותו ולהתמיד. אפשר לקיים את התחביב באופן עצמאי, עם חברות או עם בני זוג ומשפחה. תחביב ספורטיבי יעזור לכן להיכנס לכושר וגם יגרום לכן סיפוק. התחביב מייצר מוטיבציה וקל יותר לשלב אותו בפעילות גופנית פעם בשבוע לפחות.

2. התחילו להתאמן בהדרגה
הטעות הנפוצה ביותר היא לנסות להיכנס לכושר במהירות או תוך שימוש בקיצורי דרך. השיטה הזו לא עובדת והיא צפויה לייצר יותר נזק מתועלת. האלטרנטיבה היא להתחיל להתאמן בהדרגה. בדקו את הסיבולת שלכן, החליטו מתי השלב הנכון להעלות את העצימות של האימון וכך תוכלו למנוע מהגוף טראומות ופציעות מיותרות.

3. החליפו את התפריט התזונתי
המזון הוא הדלק של הגוף ולא ניתן להיכנס לכושר מבלי להחליף את התפריט. ותרו עוד היום על נשנושים, מזון מעובד וממתקים או משקאות מסוכרים. תנו עדיפות ללחם מחיטה מלאה ובדקו את המרכיבים של המזונות שנמצאים בארון. אל תכניסו ממתקים למשרד או לבית ואכלו לפחות 4 צבעים שונים של פירות וירקות מדי יום. כך תוכלו להרגיש בהבדל במהירות ולצבור אנרגיה לקראת האימון שאותו תבחרו לבצע.

4. התאימו את הפעילות לתנאי מזג האוויר
עוד טעות נפוצה היא להתעקש להתאמן בכל מזג אוויר. אימון בתנאי חום קיצוניים הוא אינו אפקטיבי ואימון תחת גשם עלול לגרום יבלות, שפשפת ועוגמת נפש. התאימו את הפעילות לתנאי מזג האוויר ואל תחששו לבצע שינויים. בדקו האם יש מקומות מקורים בהם ניתן להתאמן בתקופת החורף או הקיץ. קראו מידע באתרי האינטרנט והיעזרו בתחנות הספורט העירוניות.

5. פנקו את עצמכם
תוכלו לשמור על המוטיבציה ולהיכנס לכושר רק אם תפנקו את עצמכם מדי פעם. כאן הדגש הוא על איזון בין פעילות ספורטיבית וארוחה מרעננת. הרשו לעצמכם לצאת להפסקה אחת למספר שבועות, לכו לכמה שעות של ספא ועיסוי ועשו דברים שגורמים לכם סיפוק ויתרמו להעלאת המוטיבציה שלכם להמשיך באורח חיים ספורטיבי.

Tagged , ,